ANKETA 2000

IN IN IN

 

Následující údaje a texty vycházejí z odpovědí účastníků INFORUM 2000 v anketě a nevyjadřují mínění organizátorů. Příspěvky jsou shrnuty a v některých případech kráceny. Negativní reakce na osobní úrovni byly vypuštěny. U některých věcných odpovědí reagujeme přímo (naše reakce je uvedena slovem "Poznámka" a je vysazenakurzívou). 

Na obecnější náměty budeme reagovat v prvním poprázdninovém čísle e-zinu Ikaros.

Co Vás nejvíce potěšilo?   

Atmosféra celého setkání (5x)

Diskusne forum

Dodržování časového harmonogramu (5x)

Doprovodná výstava (3x)

Elegantní SunRaye s přístupem na Internet (6x). Velmi uzitecne, navstevnik si mohl rovnou prohlednout web stranky prezentovane v prispevcich.

Hojná účast (3x) i mimopražských

Humor přednášejících (2x)

INFOMEJDAN (2x)

Informace o EU a D.Hartmanová

Inforum se stalo velice navštěvovanou platformou pro informační pracovníky, kde jsou zajímavé nejen přednášky i kontakty s firmami, které jsou na INFORU přítomny

Klimatizace

Konferenční servis

Kvalifikovane vystupovanie mladych ludi (M. Lhotak, P. Kocourek a i.)

Množství a úroveň přispěvků zahraničních přednášejících,

Možnost neformální diskuse

Možnosť získania veľkého množstva nových informácií, poznávanie zaujímavých ľudí (2x)

Na Inforu mne těší téměř vše, je to báječná příležitost dozvědět se něco nového

Neustále zlepšující se úroveň a organizace Infóra

Ocenění knihovny CIKS VŠE

Organizační zvládnutí akce, kterou pořadatel při stoupajícím počtu zájemců zvládá perfektně (12x)

Pomalu ale přece se začíná cenit práce knihovníků

Potvrzeni faktu, ze patříme k nejdynamičtěji se rozvíjejícím oborům

Prakticke zkusenosti s elektronickymi informacemi

Prezentace zdrojů a jejich možnosti, snaha knihoven o spolupráci

Prezentácie noviniek v oblasti inf. technologií

Profesionalita, prijemne prostredi, moznost vyzkouseni databazi

Profesionální přístup organizátorů (4x)

Příjemné prostředí Nové auly (7x)

Přijímám informace, hodnotím a klasifikuji je nerad, spíš využiji/nevyužiji

Příspěvky od zahraničních firem (2x)

Přítomnost mladších účastníků

Rozvoj a stále vyšší úroveň sekce o EU (4x)

Samostatná sekce biomediciny

Sborník na CD (4x)

Setkání s kolegy (6x)

Setkání s lidmi, kteří mají své povolání jako koníčka

Složení prednásek a tematicke obory (2x)

Snaha, aby se účastníci seznámili s nejnovějšími trendy

Spoločné stretnutie českých a slovenských informačných pracovníkov

Stále se zvyšující zájem o problematiku a perfektní aranžmá akce

Stretnutie s českými knihovníkmi

Stručnost a výstižnost příspěvků

Široké spektrum nabídky produktů i myšlenek

Technická úroveň presentace příspěvků

Technické zabezpečení na vysoké úrovni (2x)

Téma archivace, uchovávání a zpracování elektronických dokumentů

Účast mladých přednášejících

Účast, aktivita, stoupající úroveň

Utvoření si celkového obrázku o možnostech v informačních zdrojích

Utvrdenie v presvedceni, ze knihovnici si nasli a nachadzaju svoje miesto a poslanie aj v "internetovskom" svete informacii.

Velký výběr témat přednášek

Velmi živý průběh i závěr konference, kde i politik byl na úrovni diskuse a neodbíhal od tématu

veršovaná pohádka

Vynikajuce prostredie v sale A, vynikajuce technicke zabezpecenie prezentacii, dodrziavanie programu a casoveho harmonogramu

Vysoce kvalitní úroveň organizace a obecně i většiny přednášek

Vysoká úroveň přednášek (8x)

Vysoký zajem o tuto konferenci

Workshop Ms. Aline Soules (4x) - a to řádově, považuji jej za výrazně přínosnější, než celý zbytek programu

Zahraniční účast

Zájem a hlavně účast poslance Mlynáře

Zajem o nas AKS Clavius

Zaměření na marketing informačních služeb

Zařazení sekce o digitalizaci vzácných dokumentů

Ze je to akce na ktere se clovek skutecne neco dozvi

Ze sa inym dobre dari a ze to pomaly musi ist aj u nas a ze maju aj ini take starosti ako my, a rovnako vsetcia problemy s pochopenim tych ktori maju peniaze

Že jsem se mohla zúčastnit.

Že jsme se vubec mohli zucastnit, pres neutesenou financni situaci

Že knihovny přestávají být Popelkami.

že kvalita Infora neklesá

Že se setkání konalo

Že som sa dostala široký prehľad o tom, čo sa deje v internetovskej dobe v knižniciach a aké máme netušené možnosti v našej profesii. Zároveň, že v porovnaní s inými knižnicami nie sme pozadu. Potešili ma nové kontakty, bezprostrednosť a nadšenie organizátorov.

Co Vás nejvíce zklamalo?

Absence konkrétnějších výstupů od přednášejících z Národní knihovny

Absence občerstvení

Blok prednasok o informacnych zdrojoch v biomedicine

Celková úroveň programu

Cena

Časová interference sekcí Biomedicína a Evropská unie

Dlouho mi trvalo, než jsem se naučila zacházet s ovládáním studené a teplé vody

Finanční vyhlídky knihoven

Fronta v menze

Chování některých "účinkujících" - hrubé nedodržování přidělených časových limitů, zklamala mě i rozporuplná úroveň sekce Knihovní systémy

Chýbal mi zoznam účastníkov s kontaktnými adresami a zborník v tlačenej podobe (aby v ňom bolo možné listovať počas prednášok).

Chybělo víc ukázek z práce konkrétních knihoven /využití Internetu/

Jako již tradičně - prezentace mozkového trustu českého knihovnictví - Ústavu inf.studií a knihovnictví

Když odcházeli účastníci před koncem přednášek, nepočkali když tak na přestávku.

Když už přednášející měli konkrétně o skutečně moderních technologiích či trendech, bylo až příliš vidět, že s nimi sami nepracují. Jejich doporučení se pak pohybovala na velice obecné a povrchní úrovni. Nedovedu si představit, že kvůli tomu někdo přijel na konferenci z větší dálky než z Prahy.

Klimatizace v aule VŠE

Konference nebyla časově sladěna s veletrhem Svět knihy

Malá aktivita účastníků v diskusi

Malá účast zahraničných hosti

Malé množství doprovodných akcí

Málo času pro některé příspěvky (10x) Delka vystoupeni na 15 nim. je malo, alespon pro nosne prizpevky by melo byt 30 min.

Málo potěšující zjištění, že naší knihovně (ve srovnání se stavem v ČR) ujel vlak

Marná snaha o hledání "společné parkety" českých knihoven

Místy velice teoretické

Mnoho příspěvků spíš rekapitulovalo známé pravdy. Někteří zástupci firem nezvážili, jaké publikum/zákazníky chtějí oslovit.

Moje vlastní špatné jazykové znalosti

Nadměrný prakticismus řady příspěvků

Nedisciplínovanosť účastníkov (pohyb okolo prednášajúcich, konzumácia kávy v kong. sále...)

Nedochvilnost některých účastníků Infora (odchod, příchod během přednášky)

Nedostatek času na diskusi

Nedostatek diskusních vystoupení v některých blocích. Menší reakce účastníků na přednesené a předvedené, než jsem předpokládal.

Nedůstojné vyhodnocení "nejlepších internetových stránek" včetně absolutně neadekvátního způsobu předávání cen. Ostatně celé odpoledne 25/5 bylo víceméně přehlídkou trapnosti, bohužel.

Nekterá opakující se témata otřelých řečníků

Nektera vystoupeni byla pohopouhou firemni reklamou resp. PR

Nektere akademicke prispevky, ktere zaznely jiz vloni

Nektere prispevky ze sekce digitalni zpristupneni dokumentu

Některé příspěvky byly o obecně známých věcech, příliš neodborné.

Nemožnost být přítomen na skoro všech přednáškách

Neobjektivne skratenie prezentacie Prof.Kimlicku ako dosledok neumerneho predlzenia prezentacie jeho predrecnika

Neomluvená neúčast zástupce firmy Oracle Czech

Nespomínam si na nič, čo by ma bolo sklamalo. Možno trošičku zaškrípal časový harmonogram 2. deň konferencie odpoludnia, keď prednášky boli skrátené a nebol čas ani na otvorienie diskusie.

Nestoudnost některých přednášejících, kteří si pletli přednášku s komerční prezentací

Neúčast jiných státních vědeckých knihoven, popřípadě ještě zkušenosti z této oblasti ze zahraničí, např. jak se řeší problémy s autorskými právy v oblasti knihovnictví v jiných státech Evropské unie, do jaké míry z hlediska právního v rámci EU je tento problém ošetřen, jak EU vytváří a reguluje právní spekty informačních technologií a jisté porovnání s USA, kdy de facto vznikají postupně projekty v rámci EU na sjednocení některých zásad a postupů v této oblasti společné s USA.

Nezverejněná báseň ing. Karena (nebo jsem to přehlédla?)
     Poznámka: Vzhledem k tomu, že pohádka vznikla 22.5. večer, nedostala se na CD sborník - ale cca týden po konferenci již byla zveřejněna ve sborníku na www.inforum.cz.

Nízká kvalita některých příspěvků

Panelová diskuze

Paní Zendulková díky časovému skluzu měla na svůj příspěvek velmi málo času

Prezentace některých firem, které jsou nudné.

Prezentace snahy o informovanosti o EU

Problematické používání karet pro prezentace

Příliš komerčních prezentací

Rozsah programu, ktorý sa nedal stihnúť celý

Řada příspěvků představovala pouze prezentaci určité firmy a jejích produktů. Často se objevovaly problémy s výpočetní technikou při přednáškách.

Řízení sekce My a Evropská unie - významné nedodržení časového rozvrhu

Spíš všechno

Stále stejně nudná vystoupení

Strašná úroveň českých přednášejících

Struktura účastníků a přednášek. Řada účastníků pochází ze státní sféry. Velká skupina účastníků jsou firmy, které nabízí produkty. Malá účast výrobních, finančních apod. firem, které mají vlastní knihovní, informační služby nebo systém pro management znalostí, odráží zřejmě reálný stav českého průmyslu. Mrzela mne úroveň přednášek, které prodávaly produkty nebo byly o velmi zřejmých věcech. V mé praxi člověka, který je zodpovědný za knowledge management v poradenské firmě, vím, že v praxi je řada jiných důležitějších věcí, o kterých má smysl mluvit a vyměňovat si zkušenosti. Toto pozorování je založeno téměř na dvou dnech přednášek.

Technické problémy při prezentacích (3x)

Tezko rici. Zklamani je projevem nepomeru mezi ocekavanim a subjektivnim pocitem kjeho naplneni. Myslim, ze ma ocekavani, a nebyla nijak mala, byla splnena. Nasledujici odpoved 7 nemohu vyplnit, neb jsem preklad neposlouslouchal. A priste tam dejte polozku na takovou odpoved. Nekdy tlumoceni rusi svym preslechem. Tentokrat jsem to nevimal.

Tlumočení konference první den

Ubytovanie účastníkov zájazdu zo SR - lokalita velmi vzdialena od centra (2x)

Úroveň tlumočení

Úroveň účastníkov Infomejdanu, ako keby tam prileteli kobylky!

V menším sále nebylo tlumočení
     Poznámka: Bylo, sluchátka se vydávala u stolku u pravého vstupu do sálu - účastník patrně použil levý vstup a sluchátek si proto nevšiml.

Velky pocet "reklamnich" prispevku na konferenci - prezentace jednotlivych produktu. (2x) Priste bych mozna uvazovala o soustredeni tohoto typu prispevku do jednoho zvlastniho bloku.

Zima

Zkracování přednášek

Že jsem vinou zpoždění autobusu přišla o část přednášek a že jsem se nemohla zúčastnit celé této akce.

Že knihovny jako je naše /v malém okresním městě/ nemají peníze na zaplacení vstupu do zajímavých a užitečných databází.

Že na CD neboli úplné texty prednášok, napriek tomu, že prednášajúci sa naň odvolával
     Poznámka: Při zpracování CD došlo omylem k nezařazení příspěvku pí. Zendulkové, které jsme se již omluvili a příspěvek zveřejnili na www.inforum.cz. Pokud se na CD odvolával jiný přednášející, pak patrně přes urgence nedodal svůj příspěvek včas.

Že sa nedalo počas sekcií striedať na prednáškach, tzn. že nabudúce by som navrhovala v obidvoch súbežných sekciách dodržiavať spoločné prestávky s možnosťou výberu prednášok v obidvoch sekciách. Chýbal mi aj tlačený zborník, pretože večer by som sa rada vrátila k niektorým prednáškam, čo by mi uľahčilo konzultácie s autormi príspevkov. Aj keď zborník na CD-ROM je výborný, stále ho mám v driveri a ešte som nestačila všetko si prečítať, čo ma zaujíma.

Že trend směřuje spíše ke knihovnictví než informatice

  Co bylo podle Vás na INFORUM 2000 zbytečné?

  Jaké hlavní téma byste navrhoval(a) pro příští ročník konference?

  Jaký příspěvek nebo přednášejícího byste rád(a) vyslechl(a) příští rok?

  Co byste doporučil(a) organizátorům pro přípravu dalších ročníků konference?

  Jaké informace byste rádi našli na příštím CD Informace na dlani?

 

Logo STUDIO aha! Grafický design 
© 2000 Studio aha!

Copyright © 2000 Albertina icome Praha s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.
Aktualizováno 02.01.2001