6. ročník konference o
profesionálních informačních zdrojích
23.-25. května 2000 - opět v Nové aule VŠE v
Praze
O konferenci
Konference INFORUM 2000 je zaměřena především na elektronické
informační zdroje určené pro profesionální použití. Jejich uživateli jsou vedle
informačních specialistů a knihovníků hlavně manažeři, vědečtí a výzkumní
pracovníci, lékaři, vysokoškolští učitelé, specialisté na IT, pracovníci
státní správy, právníci, studenti apod. Témata konference pak postihují všechny
aspekty jejich využívání a tvorby: vyhledávání informací, databázový a
znalostní management, poskytování informačních služeb, zpracování informací a
informační analýza, elektronické publikování a další.
“Horké téma”: propagace a
marketing knihovních a informačních
služeb
Toto téma jen zdánlivě nesouvisí s hlavním obsahem konference
- podle přesvědčení organizátorů je však podceňování propagace a marketingu
jednou z příčin současného stavu nedoceňování těchto služeb ze strany
veřejnosti (ať již v rámci státu nebo uvnitř podniku) a tím i nedostatečného
financování, které se projevuje v akvizici informačních zdrojů i
v dalších oblastech.
Marketing bude klíčem k našemu úspěchu v transformaci
knihoven. Marketing chápu v jeho širším smyslu, který zahrnuje vedle propagace
knihoven a jejich služeb také naši orientaci na uživatele, vztahy s veřejností,
spolupráci, celkově proaktivní postoj a vystoupení z úkrytů sami v sobě a
v našich knihovnách, jehož výsledkem bude zcela jasný signál nejširší
veřejnosti. To je v protikladu k dosavadní praxi, avšak zároveň základní
předpoklad našeho přežití v digitálním věku.
Aline Soules, Kresge Business Administration Library, University of
Michigan Business School
(paní Aline Soules
vystoupí v zahajovací sekci na INFORUM 2000 a povede 26.5.2000 specializovaný workshop
“Vytvořte si svůj vlastní marketingový
plán!”)
Na své nejzákladnější úrovni je každé jednání
s uživatelem, každá interakce, každý kontakt - ať pozitivní či negativní -
marketingem. Ve strategickém kontextu je marketing hybnou silou celého rozhodovacího
procesu a vyžaduje objektivní a vytrvalou pozornost. Marketing je z tohoto pohledu
strategickou záležitostí, ale na druhé straně je záležitostí každého
jednotlivého pracovníka. Marketing je filozofie, ne povolání - je to způsob
myšlení, nikoli nápis na dveřích kanceláře.
Neil Goldman, prezident firmy Member Research (kalifornská firma
zaměřená na průzkum vnímání ze strany zaměstnanců a uživatelů)
Přípravný a organizační
výbor
Jméno
|
Organizace
|
Jarmila Burgetová |
Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, Praha |
Jana Hartmanová |
Vysoká škola ekonomická, Praha |
Jitka Hradilová |
Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Praha |
Jiří Ivánek |
Vysoká škola ekonomická, Praha |
Jiří Kadleček |
Dr. Kadleček ONLINE, Praha |
Vladimír Karen |
Albertina Icome Praha s.r.o., Praha |
Adolf Knoll |
Národní knihovna ČR, Praha |
Martina Krátká |
Albertina Icome Praha s.r.o., Praha |
Naděžda Litecká |
Národní knihovna ČR, Praha |
Richard Papík |
Univerzita Karlova, Ústav informačních studií a
knihovnictví, Praha |
Jakub Petřík |
Albertina Icome Praha s.r.o. |
Svatopluk Rieger |
Univerzita Palackého - Informační centrum
Přírodovědecké fakulty, Olomouc |
Beáta Sedláčková |
Slezská Univerzita,
Opava |
Milan Špála |
Univerzita Karlova, 1. Lékařská fakulta, Praha |
|