![]()  | 
				Komunikační strategie o evropských záležitostech před vstupem České republiky do Evropské unie | 
| Petr Kubernát, Ministerstvo zahraničních věcí ČR, Praha | |
| Podstata komunikační strategie vychází z potřeby veřejnosti být informována o Evropské unii a zároveň z povinnosti státní správy aktivně informovat co nejširší vrstvy veřejnosti o všech výhodách a dopadech, které vstup naší republiky do EU přinese. Komunikační strategie vychází ze zásady objektivity a vyváženosti informací, jejímž úkolem je zabezpečit dostatečný přísun jak všeobecnějších informací nejširší veřejnosti, tak vhodně strukturovaných informací specifickým skupinám (podnikatelé, vzdělávací instituce, zemědělci atd.). | |
| Nechceme pouze přinášet informace, ale chcem zároveň vyvolat dialog s co nejširší veřejností, abychom zjistili její informační potřeby, její spokojenost či nespokojenost s druhem a způsobem přinášených informací. Zároveň bychom rádi přispěli k tomu, že za pomocí dostatku objektivních informací si každý občan vytvoří svůj vlastní názor na vstup České republiky do Evropské unie, který bude moci vyjádřit v referendu. Komunikační strategie je dlouhodobým procesem, jehož pokračování je, jak vyplývá i ze zkušenosti členských zemí EU, nezbytné i po dosažení plného členství v unii. | 
 
		
Hlavní téze vystoupení
	
1. Charakter komunikační strategie
- vyvážené a objektivní informování o pozitivech a dopadech budoucího
		členství ČR v EU
		
- nejenom přinášet informace nejširší veřejnosti, ale také s ní vést
		dialog
		
- probudit zájem o Evropskou unii je strategickým cílem
	
2. Časový harmonogram komunikační strategie
- charakteristika jednotlivých etap  a fází komunikační strategie
		(přípravná fáze, etapa před a po     referendu,
		
- etapa po vstupu do EU
		
 
	
3. Cíle komunikačního působení
- nejširší veřejnost
		
- konkrétní specifické skupiny
		
-regionální i místní úroveň
	
4. Řízení a koordinace komunikačního procesu
- meziresortní koordinace a Poradní výbor pro implementaci Komunikační
		strategie
		
- koncepční vedení (Rada pro komunikační strategii, Pracovní sekce,
		Koordinační skupina)
		
- operativní vedení (odbor komunikační strategie a vzdělávání - MZV)
		
- zpětná vazba a reflexe strategie
	
5. Financování komunikační strategie
- příspěvky z programu Phare
		
- finanční zdroje ze státního rozpočtu
	
6. Produkty komunikační strategie
- tzv. pasivní projekty a produkty (oficiální publikace, letáky, brožury,
		průvodci)
		
- interaktivní formy  informování nejširší veřejnosti, ale i specifických
		skupin (Evropské dny v regionech, semináře, kulaté stoly, diskusní pořady,
		média, listárna  na internetovém serveru Euroskop
		
 
	
17.4.2000
		
P.Kubernát