INFORUM logo - návrat na homepage O konferenci Program Sponzoři Výstava Ceny INFORUM
Fotoforum Anketa Výbor Archiv Přihláška

 

Anketa

Děkujeme všem účastníkům ankety 2003. Letos jsme dostali celkem 170 odpovědí na anketu, což představuje 26,9% z celkového počtu 630 přihlášených účastníků.

10 vylosovaných účastníků ankety

Těmto vylosovaným účastníkům ankety zasíláme malý dárek od partnerů konference:

Eva Králiková Ústredná knižnica SAV
Viera Baničová Považská knižnica Považská Bystrica
Věra Benyovszká Městská knihovna v Praze
Jakub Štogr Univerzita Karlova v Praze - ÚISK
Vladimír Tomáš Jihomoravská energetika, a.s.
Libuše Simandlová Vysoká škola ekonomická CIKS
Stanislav Hampl Taylor Nelson Sofres Factum
Ilja P. Šedo Knihovna Západočeského muzea v Plzni
Břetislav Šimral Historické muzeum Slavkov u Brna
Dana Kovářová Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Výsledky ankety

Celkové hodnocení INFORUM 2003

Hodnoceno známkou 1 až 5 jako ve škole Počet
1 79
2 78
3 10
4 3
Celkový průměr 1,63

 Hodnocení sekcí a příspěvků

 

Hodnocení příspěvků

Průměrná známka

27.5. Informační chování a informační zdroje
Richard Papík  67
Radovan Kačín  37
Barbara Wildemuth  30
Johan van Halm  2
1,94
27.5. Trendy a novinky v nabídce elektronických informačních zdrojů
Vladimír Karen  47
Anne Kail  16
Gabriele Bertioli  13
Toomas Liivamägi  9
Erik-Jan van Kleef  8
Ulrike Lengwenat  8
Kai-Henning Gerlach  5
Ulrike Engel  3
1,94
27.5. Digitální knihovny: brány do naší minulosti
Zdeněk Uhlíř  9
Michal Dragoun  4
Stanislav Psohlavec  4
Remigijus Jodelis  2
Nerute Kligiene  2
Zinaida Manzhukh  2
Edvins Snore  2
2,16
28.5. Profesionální metody vyhledávání na volném a placeném Internetu
Mary Ellen Bates  67
Soňa Makulová  20
Ondřej Pečený  19
Vilém Sklenák  12
Petr Boldiš  11
Pavel Kocourek  5
Klára Koltay  2
1,48
28.5. Role informačních pracovníků v procesu vzdělávání
Pavel Samec  9
Ludmila Tichá  9
Petr Klán  7
Pavel Kasal  6
Pavel Komárek  5
Mária Meleková  4
Jiří Potáček  2
1,74
28.5. Přechod od klasických k elektronickým médiím: možnosti koexistence a hranice využívání
Eva Bratková  27
Marie Paráková 
(Petr Boldiš)
20
Jiří Poláček  15
Milan Špála  9
Annemarie Koot  8
Robert Ingram-Smith  8
Martin Svoboda  5
Kerstin Zimmermann  4
Alan Harris  3
Chris Ison  3
1,73
28.5. Knowledge management externích informačních zdrojů a systémy pro správu elektronických dokumentů
Tomáš Vejlupek  15
Dagmar Vránová  7
Jiří Nevrkla  6
Jan Mottl  6
Denisa Parkosová  4
Pavel Kocourek  4
Michael Larner  2
1,95
29.5. Informační zdroje a služby ve světle vstupu České republiky do Evropské unie
Romana Křížová  23
Jitka Hradilová  23
Raul Garcia Rodriguez  20
Přemysl Cenkl  17
Michael Duero  10
Ruth Tammeorg  4
2,06
29.5. Možnosti a využití Internetu a placených informačních zdrojů pro zdravotnictví
Eva Lesenková  9
Jana Hercová  6
Jiří Bakala  6
Jiří Menoušek  6
Václava Smitková  3
Reiner Klimesch  2
1,62
29.5. Veřejné informační služby a e-government
Stanislav Hampl  22
Jana Kalousková  15
Jaroslav Svoboda  14
Jitka Krčilová  12
Dana Petrýdesová  9
Milan Talich  6
Denisa Faltová  2
2,11
 

Hlasování o nejlepší přednášející 

(uvedeni přednášející s >10 hlasy)

Hlasů

Mary Ellen Bates

82

Vladimír Karen 50
Richard Papík 38
Petr Boldiš 34
Soňa Makulová 25
Ondřej Pečený 23
Vilém Sklenák 20
Pavel Kocourek 15
Raul Garcia Rodriguez 14
Eva Bratková 11
Radovan Kačín 11

Hlasování o nejlepší předsedy sekcí 

(uvedeni moderátoři s >10 hlasy)

Hlasů

Vladimír Karen 94
Jiří Kadleček 47
Milan Špála 45
Martin Lhoták 31
Marie Pavlů 19
Filip Vojtášek 16
Svatopluk Rieger 10

Hodnocení workshopů

Průměrná známka
Workshop A: Tipy pro pokročilé vyhledávání na Internetu 1,25
Workshop B: Historické dokumenty v digitálním prostředí 1,67

Hodnocení tlumočení

Hodnoceno známkou 1 až 5 jako ve škole Počet
1 36
2 39
3 10
4 4
5 1
Celkový průměr 1,83

U následujících textových odpovědí uvádíme výběr nejzajímavějších:

Co Vás nejvíce potěšilo?

1. sekce Profesionální metody vyhledávání na volném a placeném internetu - všechny přednášky byly výborné ! 2. setkání s kolegy z informačních pracovišť
1/ Aktuálny program - takmer všetky sekcie (2 boli nerelevantné) boli pre mňa prínosom. 2/ Infokoncert
Fundovaná účasť zahraničných prednášateľov vrátane štátov strednej a východnej Európy
Good organization of the conference, convenient auditoriums, actual topics of sessions
Letošní úroveň příspěvků zdravotnické sekce
Možnost prezentace na posterech, černý čaj místo tradičního citronového sypání
Návrh projektu "infozdroje.cz"
Neutuchající celkový velký zájem o konferenci a první "střípky" ze Stř. a Vých. Evropy
Pestrost témat, příspěvky o efektivním vyhledávání informací
Poznamkovy blok v programu, praktické uspořádání tištěného programu
Profesionálna úroveň, kvalitné technické zabezpečenie a neformálne prostredie
Příspěvek Jany Kalouskové - tomu říkám práce s lidmi
Přednáška paní Bates a její profesní nadšení. Setkání se známými knihovnicemi
Setkání s kolegy, které jsem tam nečekal
Skvelá atmosféra a prezentácie zahraničných firiem
That it was a very "practical" conference
The attendance was very impressive, and attentive
Velmi dobrá účast a hudební soubor Karmina
Výběr témat pro jednotlivé sekce byl velmi přínosný. Některé referáty byly inspirací pro naši praxi
Výborně zvládnutá organizace, možnost se v kuloárech osobně setkat s lidmi významnými v oboru
Vystoupení studentů ÚISK, vizionářské příspěvky k budoucnosti  www, možnost prezentace posterů
Zdůraznění významu knihoven jako důležitých informačních center. Dále pak setkání se zajímavými lidmi a možnost získání přehledu v oboru
Že se INFORUM stále rozvíjí,stále je nenahraditelným přínosem a má vysokou úroveň

Co Vás nejvíce zklamalo?

Na nic si nevzpomínám, snad, že se nedá stihnout vše, co by člověk rád slyšel
1. Vystoupení ministra Mlynáře: pokud MICR tvrdí, že knihovny jsou jedním z pilířů jeho politiky, pak by mělo být ministerstvo více zapojeno do konference
Brzký konec - nikdy jsem netušil, že 3 dny mohou být v podstatě tak krátké
Dosti malé předsálí, kde bylo během pauz opravdu těsno
Exhibitors and conf. participants should mingle during lunch to have an informal get together
Chybela diskuse po predneseni jednotlivych prispevku
Malá informativnost některých příspěvků vzhledem k nastíněnému tématu
Menší počet propagačních a informačních materiálů (ve srovnání s loňským rokem)
Nedostatek času na zajímavé příspěvky (vyhledávání na googlu)
Neukáznění uživatelé mobilních telefonů při přednáškách
Oběd: fazole - nespolečenské jídlo
Okrem ČR a SR,Litvy a Estonska by sa ziadalo viac ucastnikov  napr. z Polska, Madarska apod.
Omezení času na některé příspěvky + problém několika přednášejících s výběrem nejdůležitějších infcí z příspěvku ve vymezeném čase
Opäť obmedzená kapacita Infokoncertu
Rozhodně nelze mluvit o zklamání, jen mne trochu mrzelo, že začátek Infomejdanu byl tak pozdě
Súčasný priebeh dvoch rovnako zaujímavých prednášok... :o)  Je jasné, že to nie je nedostatok organizátora...
Too much emphasis on Google, some inexperienced speakers
Zrušení panelové diskuse
Že klimatizovaná zima v sálech byla stejná jako loni
Informace o nepříznivé situaci v postavení podnikových informačních středisek a jejich rušení
Konferencia si udržuje svoj stabilný štandard - nesklamalo ma nič
Nic - dokonce i počasí bylo naplánováno excelentně
Špatné časové rozvržení některých příspěvků (přednášející improvizovaně zkracovali přípěvky s následkem ztráty zajímavých informací, které bývají v závěrečných partiích)

Co bylo podle Vás na INFORUM 2003 zbytečné?

Já osobně jsem byla s organizací a odbornou náplní spokojená
Je otázka, zda přece jenom se nemělo nechávat více času na otázky z pléna a diskusi po jednotlivých příspěvcích
Most reports demanded more time that was given, so there should be given more time or it should be arranged with speakers not to exceed it, maybe limit the volume of reports
Některé příspěvky byly příliš obecné
Prednášky až do 17.30 hod. večer. Myslím, že by stačilo do 16.30 hod. Neskôr človek stráca sústredenosť
Příliš zahraničních příspěvků, stačilo by jich méně, více diskuse k nim
Referáty či příspěvky čtené, nikoliv přednášené či alespoň komentované
Řada čistě teoretických přednášek a "zkušeností", které nelze v podstatě aplikovat.
V sekcích, které jsem si vybrala jsem nepociťovala nic zbytečného
Zbytečně dlouhé, stačilo by zkrácení konference na 2 dny
Vše bylo na svém místě, takže zbytečné nebylo nic !
Těžko říct, organizace takovéto akce musí být velice náročná

Návrhy hlavního tématu pro příští ročník

Digital services to user, user behaviour studies in electronic environment, user-friendly digital services
E-government - co přinese občanovi
E-learning
Electronic Informations Resources At Home and Abroad
Funding for e-products
How electronic information has affected the role of Library, Publishers and Users?
Human-computer interaction, human-computer-interface
Internet kontra báze dat - srovnání, možná i na několika konkrétních příkladech
Jak jsou využívány národní licence nebo licence ziskané různými konsorcii umožňující přistup k různým databázím z hlediska statistiky, spokojenosti uživatelů, informovanosti veřejnosti a zkušeností samotných knihoven
Např. srovnání popularity el. inf. zdrojů v knihovnách v zemích EU, které zdroje jsou nejčastěji zpřístupňovány národními licencemi atd. Statistiky využívání el. inf. zdrojů. Vývoj uživatelských potřeb směrem k el. inf. zdrojům.  
Odborné vědecké informace vs. informace pro laickou veřejnost.
Plné texty, databáze a konzorcia v ČR a ve světě.
Právní aspekty (získávání a využívání) (nejen el.) inf. zdrojů
Propagácia knižníc a služieb, manažérske stratégie v knižniciach,  public relations, hodnotenie kvality domovských stránok knižníc, európska integrácia v kontexte s aktuálnymi elektronickými inf. zdrojmi.
Rozhodně EU - např. nová legislatina pro náš obor
Rozvíjení další spolupráce v oblasti EIZ (propojení bibliograf. databází a plných textů)
Srovnávací studii elektronické versus tištěné a Evropa event. svět
Virtuální služby, vyhledávací stroje, archivace informací.......

Návrhy témat příspěvků a přednášejících pro příští ročník

Education in Information Studies in CR (and abroad); "Electronic Resources and legal deposit in CR (and abroad)"; "Accessibility to Electronic Information in CR (and abroad)"
E-government po roce
Autorská práva a el. inf. zdroje - možná dojde již k posunu v legislativě
DDS v prostředí vysokoškolské knihovny - organizace, finanční zajištění, cílové skupiny a jejich kategorizace ...
E-learning, praktické knihovnické výzkumy, umělá inteligence v knihovnických aplikací
Evolution and/or future for "Meta Search Engines" - to search simoultaneously in heterogeneous sources of information (ex. Metalib from Ex-Libris...)
Jaká je institucionální spolupráce knihovníků v Evropě - konkrétně
Knihovnictví z jiných než evropských zemí, např. z Jižní Ameriky, Japonska atp. Méně teorie  a více praktických ukázek
Koexistence klasických a elektronických médií
Možnosť získavania informácia handicapovanými občanmi /nevidiaci/
New purchase options for libraries through the EU
Prezentace významných informačních portálů, které jsou zdarma přístupné na internetu.
Prezentácia regionov na internete (slovenských a iných)
Přístup k digitalizaci rukopisů ve světě
Realizace iniciativy eEurope v ČR
Rozdíl mezi placenou informací a informací získanou zdarma, jak se tvoří ceny za informaci, jaké existují firmy na tvorbu prof. inf. produktů pro firmy v ČR
Sémantické problémy vyhledávání informací; jazykové bariery ve vyhledávání informací - slovanské jazyky; DMS
Současný stav využití expertních systému při práci s informacemi
Sumarizace elektron. zdroju, tzn. z jakych zdroju pro jake knihovny co bylo nakoupeno a je dostupne v CR, popr. jak bude situace vypadat v r. 2005; prehled vyuzivani VPK
Volné zdroje seriózních (vědeckých, technických aj.) informací na internetu
Zdroje informací z oblasti historie umění a výtvarného umění
Alan Hoppkinson - UNIMARC
Anna Diačiková, Chemosvit Svit, Slovensko - vede dobře fungující firemní informační středisko v koordinaci s ostatními podnikovými útvary, zvládnutá imlementace informačního systému ve firmě
Bohumil Boček - osvědčený servis oborových informací pro farmacii
doc. Katuščák, gen. riaditeľ Slovenskej národnej knižnice (garant KIS3G)
doc.Ivo Telec, Právnická fak. Masarykovy univerzity(k autorskému zákonu)
Dr Stefan Gradmann, Hamburg (pôsobil ako knihovník a v súčasnosti ako informatik), zaoberá sa digitálnymi knižnicami
Iana Thomsona ze společnosti Bell &Howell. Jeho znalosti informační politiky EU mohou být v souvislosti s naším (možným) vstupem do unie velmi přínosné
Jsem moc rad, ze davate prilezitost mladym studentum a tak jen ještě jedn tip z univerzitního prostředí - prof. Pokorny velmi zajimave povida o digitalnich knihovnach a dr. Barbora Drobíková o FRBR
Juha Hakala, Helsinki University Library
Lolegy z Maďarska, Polska a i Ruska, kdysi se tam budovaly zajímavé informační sytémy a databáze
Mary Ellen Bates + odborník, informační pracovník, rešeršér přímo z firemního informačního strřediska z země EU (příp. nadnárodní společnost), který zpracovává každodenní dotazy z oblasti evropského práva
Mary Ellen Bates, popřípadě některého dalšího člena AIIP, který by mohl nastínit problematiku informačního brokeringu jako samostatné výdělečné činnosti
Možná reprezentanta nějaké velké zahraniční knihovny -např. Kongresové, British Library - na téma zkušenosti s využíváním elektronických zdrojů  ap.
Někoho ze státní správy a samosprávy, kdo má zkušenosti s fungováním e-Governmentu
Paní Aline Soules, kurz marketingu by byl opět vhodný.
Paola Gargiulo - konzorcium Caspur
Patricia Breivik (Dean of University Libraries, Wayne State University)
Prof Gary Marchionini, UNC, Chapel Hill
UK, or Scandinavian Librarians who have experienced massive changes with electronic ages
Vjara Angelova -Dimitrova. Tato pani pracuje v Knižnici Ekonomickej univerzity vo Varne v Bulharsku, spolupracovala na priprave ucebnych materialov pre pouzivatelov kniznice,okrem ineho sa zaobera informacnou vychovou

Doporučení pro přípravu příštího ročníku

1. méně příspěvků, ale po 30-35 minutách,  2. instruovat přednášející, aby na úvod neuváděli známé věci, historii ale šli rovnou na věc, přinesli nové poznatky, doporučení, přínosy ve vztahu k přednášenému tématu, nezvat stejné lidi každý rok
Co třeba zase reklamní tričko...? Ob jeden rok by bylo vítané - navíc: bude se slavit 10. ročník... Takže v té souvislosti by nějaký příspěvek měl být hodnotící uplynulých 10-ti let
Dát větší prostor novým tématům a námětům z oblasti knihovnictví
Maybe less speakers, but more time to open up some debate
Maybe offer some framework programme for foreign visitors/speakers - in addition to the excellent concert and party!
Méně sladkostí na občerstvení, třeba taky něco slaného 
Ocenila jsem velmi zařazení i dalších přednášek na CD, doporučuji v této praxi pokračovat i v příštím roce
Pevné nervy a nové nápady!
Posterovou sekci doplnit PC stanicemi
Přizvat k učasti domací vydavatele časopisů a knih zabývající se informační tématikou
Snad jen zajistit více sušenek :) jinak bylo všechno výborné
Širší prezentaci ze Slovenska
Tlumočníci by měli být přísněji vybíráni a mít alespoň zákl. znalost knih. terminologie
Udržet vysokou profesní úroveň a vyváženost mezi příspěvky z teorie, praxe a firem
Umožnit zahraničním hostům přednášet i v jiném světovém jazyce než v angličtině. Myslím, že příkladně němčinu by někteří z letošních účastníků uvítali
upozornit všechny přednášející, že jejich vystoupení má trvat skutečně jen tolik a tolik minut, aby si nejzajímavější info nenechávali nakonec. ale to asi už není ve Vaší moci...
Uvažovat o sekci studentů - nadšenců až "snílků" v oboru informačních technologií z pohledu budoucí práce veřejných knihoven
Viac možných miest na workshopoch
Více prostoru pro vzájemné diskuse-společenský večer pro všechny
Vydržet. Děkuji tímto organizátorům za kvalitně připravenou akci. Jen malou poznámku k anketě. V poli hodnocení přednášejících by bylo vhodné zařadit odpověď "všichni", aby mohli odpovědět ti, kterým se líbila přednáška všech
Zakázat mobily v posluchárnách (prosba asi nestačí)
Začátek Infomejdanu v 9.00 je pozdě, vyhlášení vítězů na Infokoncertu nebylo nejšťastnější
Vydržet v dobré organizaci a úrovni konference
 

Hlavní stránka ] O konferenci ] Program konference ] Místo konání ] Sponzoři ] Výstava ] Ceny INFORUM ] Fotoforum ] [ Anketa ] Organizační výbor ] Přihláška ]

AiP logo Copyright © 2002-2003 Albertina icome Praha s.r.o.
INFORUM® a IN® jsou registrované ochranné známky. 
Všechna práva vyhrazena. Připomínky oceníme na adrese .
Aktualizováno 30.07.2003

Grafický design 
Logo STUDIO aha!

Zpracování datDigital Art Studio