Návrat na hlavní stránku
Jak se vám líbilo letošní INFORUM?

Program

Přehled příspěvků podle jmen autorů

Přínos informačního střediska ve firemním prostředí
Koordinátor: Anna Diačiková,  Chemosvit, Svit
Kdy a kde: 25. 5. 2005, 8:30 - 12:00, Posluchárna D

Výzkum v oblasti mezinárodních trhů s využitím knih od Euromonitoru

Autor: David Gudgin,  Euromonitor International, Velká Británie

Plné texty

Soubor PDF

Abstrakt

In this presentation Euromonitor International shares its 30 years’ experience of researching international markets. There is insight into the sources they consult to research country, market and lifestyle data for their award-winning books and databases. Euromonitor will show how it adds value to information by creating brand new datasets from original source material. By creating products that allow comparisons across countries it is possible to gain a deeper insight into the countries and markets being researched.

  • Get insight into strenghts and limitations of using multiple sources to research data
  • Understand how data analysis tools can lead to a deeper understanding
  • Put statistics in context with related analysis

O autorovi

David Gudgin has more than 15 years’ experience in the information industry. He has worked for several publishers promoting scientific information, conferences and now business intelligence. He is currently Sales and Marketing Director at market research publisher Euromonitor International. Euromonitor publishes award-winning books and databases for libraries. Its Global Market Information Database (GMID) is used by academic, public and government libraries worldwide, as well as international investment banks, strategic management consultancies, advertising agencies and consumer-facing manufacturers.


Ostatní příspěvky v sekci:

Využití informací ve strategickém řízení a strategii firem

Autor: Lenka Mynářová, DATAMAR, Ostrava


Využívání veřejných informačních zdrojů ve skupině Unipetrol (zkušenosti za posledních 5 let)

Autor: Petr Dudek, Unipetrol, a.s., Praha


Změna vnímaní funkce podnikového informačního střediska

Autor: Pavel Kocourek, INCAD - CONVERA CZ, Praha


Informační středisko v mezinárodní advokátní kanceláři

Autor: Lucie Nová, Clifford Chance LLP, Praha


Jak moc se firmy zajímají o své konkurenty?

Autor: Miroslava Brázdilová, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně - Fakulta managementu a ekonomiky


Factiva.com - světově uznávaný zdroj obchodního zpravodajství - správný obsah, na spávném místě, ve správný čas

Autor: Rebecca Larkin, ProQuest Information and Learning, Velká Británie


Zpět na program

© 2005 Albertina icome Praha s.r.o. Všechna práva vyhrazena.